Den offentliga sektorn kan spara miljoner på smartphones | Offentliga affärer
ÖVRIGT-Toppbanner1260x250
ÖVRIGT-Mobil-Toppbanner-320×320

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Den offentliga sektorn kan spara miljoner på smartphones

I en tid, då besparingar löpande ses över och budgetar hela tiden eftersträvas för att optimeras, så är det viktigt att se över hur mycket som betalas endast för ett varumärke kontra funktionen som efterfrågas, utan att kompromissa med kvalitén. Särskilt den offentliga sektorn gör vad den kan för att få ut maximalt av varje enskild skattekrona. En särskilt viktig del är arbetsredskap innefattande bland annat datorer och mobiltelefoner.

På senare år, så har det skett massor inom mobiltelefonmarknaden som bland annat innebär att det går att köpa en betydligt billigare smartphone än tidigare fast med fullt tillfredsställande funktionalitet. Många offentligt anställda har idag dyra toppmodeller från några få mobiltelefontillverkare, vilket lett till att varumärken tycks vara minst lika viktigt som funktionalitet och ekonomi.

“Det är ingen tvekan om att man kan spara mycket pengar om man söker efter funktion och specifika behov istället för varumärke och produktnamn. På Kazam, så har vi modeller för alla behov som kan tänkas behövas. Utöver högsta tänkbara service, support- samt prisnivå som inte matchas av andra, så har våra telefoner också Dualsim vilket är perfekt för personer med tjänstetelefoner”, berättar Frank Jensen, COO på KAZAM.

Frank Jensen fortsätter: ”Något som ofta överses, är de löpande kostnaderna för reparationer och byten. Kazam erbjuder gratis skärmbyte ifall den skulle gå sönder, något som annars lätt kan kosta mellan 1 000 till 2 500 kronor på en telefon beroende av skärmstorlek samt varumärke. Det är viktigt att man inte bara fokuserar på inköpspriset, utan helhetspriset vid köp av en mobiltelefon.

De flesta mobiltelefoner kostar idag mellan 3 000 – 6 500 kronor, men det går att köpa en telefon idag för cirka 1 500 kronor som täcker alla de behov som kan behövas. Det är därför en stor potential besparing om behov prioriteras istället för varumärke.

Källa: KAZAM

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Pressreleaser

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *