Operativ chef på Hexanova | Offentliga affärer
ÖVRIGT-Toppbanner1260x250
ÖVRIGT-Mobil-Toppbanner-320×320

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Operativ chef på Hexanova

– Jag brinner för offentlig upphandling, service och tjänster. Det säger Peter Ljungbro, ny operativ chef på Hexanova/Offentliga Affärer.

I sin nya roll kommer han främst att arbeta med, leda och utveckla Hexanova/Offentliga Affärers välkända, uppskattade och marknadsledande mötesplatser som Upphandlingsdagarna och Offentliga Affärer i Almedalen. Men han kommer även succesivt att utveckla flera mötesplatser i syfte att skapa förutsättningar för kunskapsutbyte mellan offentliga aktörer – kommuner, landsting/regioner och myndigheter – samt mellan offentliga och privata leverantörer.  Allt för att i slutänden skapa förutsättningar för goda affärer inom offentlig sektor.

– Jag kommer till stor del att arbeta med kommunikationsplattformar och mötesplatser gentemot samma marknader och kunder som tidigare, men delvis ur ett annat perspektiv, säger Peter Ljungbro.

Berätta om din bakgrund!
– Jag har under ett stort antal år arbetat inom FM-branschen i olika ledarroller, varav de senaste tio åren med fokus på offentlig sektor och offentlig upphandling i egenskap av försäljningschef och projektledare inom ISS Facility Services AB i Sverige, berättar Peter Ljungbro.

Upphandlingsprocesser, dialog med upphandlande myndigheter och även med politiker och branschorganisationer har varit några av hans arbetsuppgifter.

Peter har tidigare även ett förflutet som MD för ett antal välkända hotell i Sydsverige.

– Jag ser fram emot detta med stor glädje och inspiration, säger Peter.


Urban Nilsson välkomnar
Urban Nilsson, VD på mediehuset Hexanova som även innefattar OFFENTLIGA AFFÄRER, säger att bolaget befinner sig i en stark utvecklingsfas där samtliga arrangemang riktade till offentlig sektor årligen slår nya rekord. Därför har behovet av ytterligare kvalificerat ledarskap med fokus på denna marknad ökat.

– Samtidigt vill vi frigöra tid för mig själv och andra kollegor till affärsutveckling och att utveckla nya mötesplatser inom ramen för den offentliga sektorn som vi genom åren lärt känna väl.

Vidare finns det behov av fler kreativa mötesplatser riktade till specifika yrkeskategorier som vill vidareutvecklas och nätverka med andra i samma situation, liksom den kursverksamhet vi lanserat under året, tillägger Urban Nilsson.

Varför blev det just Peter Ljungbro?
– Peter passar som hand i handske in i den profil som efterfrågas, med sin långa erfarenhet och mycket goda nätverk inom offentliga förvaltningar. Han har också det marknadsfokus som krävs för att leda evenemang och en verksamhet som vår, vi är mycket glada över att Peter valt att komma till oss och jag ser stora vinster för vår verksamhet i det valet, avslutar Urban Nilsson.

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Ledarskap

One Response

Kommentera
  1. urban
    sep 08, 2016 - 08:45 f m

    Härligt och bra för oss:-)

    Reply

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *