Tre mötestrender i topp | Offentliga affärer
ÖVRIGT-Toppbanner1260x250
ÖVRIGT-Mobil-Toppbanner-320×320
EVENT-Toppbanner1260x250

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Tre mötestrender i topp

Konferensen har gått ifrån stillasittande föredrag föjt av långa middagar och ofta en hel del alkohol, till att fokusera på hälsa. Svenska Möten har identifierat tre mötestrender som ligger i topp 2019.

OFFENTLIGA AFFÄRER ställde frågor till Sylvia Nylin, vd på Svenska Möten, kring de hetaste trenderna på mötesfronten just nu.

Den nyktra trenden tar sig uttryck i att kunderna alltmer frågar efter genomtänkta alkoholfria alternativ och inte bara Coca Cola och kolsyrat vatten.

– Även om vi fortfarande inte sett den första helt alkoholfria mötesanläggningen, tror vi att det bara är en tidsfråga tills någon vågar ta det steget, säger Sylvia Nylin.

Så här sammanfattar Svenska Möten de tre hetaste mötestrenderna i Sverige 2019:

  1. Nykterhet. Forskningsbaserad hälsomat tar plats; fermenterat, fokus på tarmfloran, växtbaserat. Allt fler väljer också en nykter konferens, försäljningen av alkoholfri öl ökade med 41 procent 2018.
  1. Rörelse. Vi lämnar konferensrummet för gå-möten, efterfrågan ökar på vandring och andra naturbaserade aktiviteter, och schemat innehåller ofta gemensam rörelse som löpning, promenad eller utegym.
  1. Harmoni. Stress minskas genom aktiviteter som uppslukar, involverar flera sinnen och kopplar bort intellektet, t ex kallbad och vetenskapligt beprövade skogsbad. Även spa och biofilisk design skapar harmoni hos individen.

Hela artikeln i nr 2 / 2019 av OFFENTLIGA AFFÄRER.

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Konferenser

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *