Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan | Offentliga affärer
ÖVRIGT-Toppbanner1260x250
ÖVRIGT-Mobil-Toppbanner-320×320

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Salesforce hjälper företag hålla koll på sin miljöpåverkan

Salesforce har lanserat Sustainability Cloud– en ny lösning som tillsammans med andra hållbarhetsinitiativ kan hjälpa företag att bättre analysera sin miljöpåverkan.

Klimatförändringar är den största och mest komplexa utmaning vi människor någonsin har mött. Nyligen talade den svenska klimataktivisten Greta Thunberg på FN:s klimatmöte i september 2019. En viktig påminnelse om vi måste arbeta tillsammans för att uppnå klimatmålen – även på våra arbetsplatser.

Hållbar framtid
Salesforce har åtagit sig att leverera en hållbar framtid med låga koldioxidutsläpp och stöder FN:s hållbara utvecklingsmål. Företagets vision är att kunder ska ha möjlighet att använda hela Customer 360-plattformen för att förbättra miljön.

“Vi har märkt att kunder efterfrågar mer pålitliga hållbarhetslösningar. Därför har vi lanserat en ny teknisk lösning som gör det möjligt för företag att snabbt spåra, analysera och rapportera miljödata. Allt för att minska sina egna koldioxidutsläpp”, säger bolaget i ett pressmeddelande.

Pålitlig plattform
Med Salesforce Sustainability Cloud har företag nu en pålitlig hållbarhetsplattform som hjälper dem att se deras miljöpåverkan och använda datadrivna insikter för att göra förändringar som gör nytta för vår planet.

Med denna plattform kan företag enkelt analysera sina koldioxiddata i Salesforce Einstein Analytics och skapa dynamiska rapporter och instrumentpaneler. Något som ger insikter och möjlighet att driva klimatåtgärdsprogram i stor skala – och fullt ut förstå sin egen miljöpåverkan.

Läs mer om Earth Cloud här.

Om Salesforce
Salesforce, världens ledande CRM-företag och Intelligent Customer Success Platform, ger företag möjlighet att knyta an till sina kunder på helt nya sätt. För ytterligare information om Salesforce (NYSE: CRM), besök: www.salesforce.com.

 

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Pressreleaser

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *