Röststyrning växer snabbt | Offentliga affärer
ÖVRIGT-Toppbanner1260x250
ÖVRIGT-Mobil-Toppbanner-320×320

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Röststyrning växer snabbt

Röststyrning växer snabbt som användargränssnitt i våra liv.

– Röststyrning är en enorm förändring för branschen och kommer att ha en lika stor påverkan i företag som det har haft i våra hem, säger Bret Taylor, produktchef på Salesforce i ett pressmeddelande.

Bolaget introducerade 2018 Salesforce Einstein Voice Assistant, som möjliggjorde för säljare att prata med Salesforce.

Funktionerna utökas
Nu meddelar Salesforce att de kommer att utöka funktionerna hos Einstein Voice Assistant till att omfatta samtliga roller eller branscher, vilket ger varje app som är byggd på Salesforce en egen röst. Detta drivs av nya Einstein Voice Skills, som gör att administratörer och utvecklare kan skapa anpassade röstappar över Salesforce Customer 360-plattformen med bara några få klick.

I dag har nästan hälften av alla amerikanska hushåll en röstaktiverad enhet för vardagliga aktiviteter som att få vägbeskrivningar, diktera textmeddelanden, spela favoritlåtar och till och med slå på hushållsapparater – allt utan att lyfta ett finger eller knacka på ett tangentbord.

Enorm potential
Precis som alla andra revolutionerande tekniker likt molntjänster, sociala medier, smarta mobiler och artificiell intelligens, hjälper Salesforce företag att få röststyrningens enorma potential att nå alla som jobbar med kundvård.

När röststyrning introduceras till Salesforce Customer 360-plattformen ges miljontals CRM-användare möjlighet att prata med Salesforce. Med Einstein Voice Assistant kan Salesforce-användare bli mer produktiva. Nya Einstein Voice Skills gör det möjligt för utvecklare och administratörer att bygga anpassade röstdrivna appar för anställda i alla roller och branscher med några få klick.

Lösningar för säljteam
Dessutom kommer nya lösningar för service- och säljteam. Man ska kunna tillämpa naturlig språkbehandling för röstsamtal och leverera insikter som driver smartare, mer personligt kundengagemang.

Med Einstein Voice Assistant kan rutinmässiga CRM-transaktioner ske samtidigt, som att skapa eller uppdatera kundregister, få till personliga dagliga informationsmöten och utforska instrumentpaneler. Det innebär att säljare kan hålla uppe tempot i sina affärer och fokusera på det som är viktigast, nämligen kundens framgång.

Flera funktioner
Service Cloud Voice i sin tur integrerar telefoni i en enhetlig agentkonsol, vilket gör att Einstein kan erbjuda rekommendationer i realtid för att förbättra serviceupplevelsen. Einstein Call Coaching kan hjälpa chefer att hitta trender inom konversationsdata och förse säljare med bästa praxis och insikter för att optimera varje kundsamtal.

Allt enligt pressmeddelandet från Salesforce 2019-11-19.

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Pressreleaser

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *