De prisas för kundbemötande | Offentliga Affärer
ÖVRIGT-Toppbanner1260x250
ÖVRIGT-Mobil-Toppbanner-320×320

SENASTE JOBB

• No Posts Found

De prisas för kundbemötande

Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Nu prisas de organisationer som med hjälp av data gjort den största positiva utvecklingen i sitt kundbemötande och medarbetarengagemang under det gångna året. Bland organisationerna i topp finns Fora, Almi, Riksbyggen och Svevia.

Det meddelar Brilliant Future till press och medier.

Brilliant Awards prisar de företag som mellan 2018 och 2019 gjort den största positiva förflyttningen hos sina medarbetare eller kunder. Utmärkelsen är helt baserad på data. Det är kundernas respektive medarbetarnas verkliga åsikter om organisationen under det gångna året som har analyserats.

Kraften i att mäta
Vinnarna i Årets Förändringsresa har visat kraften i att mäta rätt typ av data och agera på utfallet. De har skapat förutsättningar för att skapa fantastiska kund- och medarbetarupplevelser och vidare frigöra potentialen i människor, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.

Insamlingen av data har pågått sedan januari 2018 och baseras på tre miljoner kundundersökningar och 240 000 medarbetarundersökningar.

I en tid där många delar kan digitaliseras, och därmed kopieras, är medarbetares engagemang en affärskritisk nyckel till att leverera kundupplevelser som skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.

Topp tre i ”Årets förändringsresa – Customer Experience” är:

1. Fora

2. Riksbyggen

3. Örebro kommun

Topp tre i ”Årets förändringsresa – Employee Experience” är:

1. Almi

2. Svevia

3. Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad

Om Brilliant Awards – Customer Experience – “Årets förändringsresa”:

  • Prisar de företag i Sverige som mellan 2018 och 2019 gjort den största positiva utvecklingen av sitt kundbemötande i sin kundservice.
  • Baserad på data från 130 företag och tre miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2018 fram till och med december 2019. Alla kunder till Brilliant, som uppfyller utmärkelsens kriterier, är per automatik med i urvalet.

Om Brilliant Awards – Employee Experience – “Årets förändringsresa”:

  • Prisar de som mellan 2018 och 2019 gjort den största positiva utvecklingen av sina medarbetares engagemang.
  • Baserad på data från 90 företag och 240 00 medarbetarundersökningar.
  • Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2018 fram till och med december 2019. Alla kunder till Brilliant, som uppfyller utmärkelsens kriterier, är per automatik med i urvalet.

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Pressreleaser

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *